Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с хидравличната помпа?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с хидравличната помпа?

    Здравейте, тъкмо оправих дилемата с окачването и маншоните на каретата и сега изглежда друг проблем се задава. Хидравличната помпа издава доста зловещи звуци - обикновено това започва да се случва след като колата загрее и предимно в градски условия (при каране с по-ниска скорост). Когато подам газ, дори и да празен ход, виенето се увеличава успоредно с оборотите на двигателя. Маслото не е сменяно откакто колата е при мен, а най-вероятно не е сменяно и от предния собственик. Имате ли наблюдение върху подобна ситуация къде най-често се оказва проблема - в самата помпа, или със смяната на маслото и почистването на цедката всичко се решава? По-конкретният ми въпрос към вас е струва ли си въобще да давам пари за ново хидравлично масло, плюс труда за смяната му, или направо да сменям самата помпа?
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  • #2
    Ми защо не си смениш маслото и ако не се оправи, тогава ходи по майстори, да ти рециклират помпата.
    Маслото се сменя лесно. Разкачаш "обратният" маркуч от казанчето и го ръгаш в една двулитрова бутилка, завряна под казанчето. Палиш колата и въртиш пълен ляв, пълен десен, сипвайки в казанчето ново масло, докато в бутилката потече чисто масло, без мехурчета. Закачаш обратно маркуча и си готов. Около литър мисля че ще ти стигне, но си вземи повече, че да промие хубаво.
    Виж на табелката какво масло трябва, щото не го помня на изуст.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Хм, звучи като да мога да се справя сам, въпреки че не съм особено сръчен в техниката. Пропуснал съм да спомена, че зимата при ниски температури нямам ядове с помпата, обаче стопли ли се времето започва да вие. Идеята ми с тази тема беше ако някой е изпадал в същата ситуация да сподели какво се е оказало при него, ама очевидно няма такива хора тук, съдейки по липсата на активност. От трима майстори вече чувам, че почти на 100 % сигурно е, че помпата е заминала и няма смисъл да давам пари за нови масла, които после ще хвърля щом опра до смяна на помпата.

      Лошото е, че точно сега, в края на месеца, ми предстои да мина около 1500 км за има-няма 4 дни и се притеснявам да не сдаде багажа пътьом.
      Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
      GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

      Comment


      • #4
        Ново масло няма да премахне шума.
        Помпата няма да блокира,
        ако шума се усили, увеличаваш музиката и чакаш деня в който ще си купиш помпа 2-ра употреба и после може и без музика.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от hartisimo Покажи съобщение
          Ново масло няма да премахне шума.
          Помпата няма да блокира,
          ако шума се усили, увеличаваш музиката и чакаш деня в който ще си купиш помпа 2-ра употреба и после може и без музика.
          Ей това, удебеленото и червеното, ако има кой да ми го гарантира - ще тръгна без притеснения и до луната.
          Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
          GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
            Ей това, удебеленото и червеното, ако има кой да ми го гарантира - ще тръгна без притеснения и до луната.
            е ще блокира. но първо ще изхвърли маслото сигурно.
            Няма кой да ти гарантира такова нещо.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Нека уточня нещо - тая помпа си вие още от 2016 година. В топло време не е пропуснала нито един момент да си покаже магарията. Имам чувството обаче, че в последно време се е засилило, тъй като дори от място като подам газ и се чува шума. Маслото не е помръднало въобще и с милиметър за всичките тия години. Надявам се да издържи това разстояние, което ми предстои да измина идните дни и вероятно в близките няколко седмици ще гледам да я сменям в такъв случай, то се е видяло, че натам отиват нещата.
              Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
              GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

              Comment


              • #8
                най - много да караш без хидравлика, не е толкова страшно.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Не е толкова страшно, ако му е здрав акумулаторът и не кара много на фарове.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    не знам каква ти е помпата, но обикновено имат ротор с наредени в него лопатки, които се отварят от центробежните сили. Когато помпата остане на сухо лопатките ще задерат. вероятно няма да блокира и да скъса ремъка.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Добре, ама защо помпата да остава на сухо, след като масло има предостатъчно и не го губи? Не оспорвам казаното, просто не съм наясно и не мога да го осмисля.
                      Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                      GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                      Comment


                      • #12
                        понякога го изхвърля. има едно маркуче на капачката, ама все ще избута още хиляда, две хиляди си мисля.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Ясно. А иначе има ли взаимозаменяемост между хидравличните помпи при бензина и дизела? Т.е. ако взема помпа от кола-донор 156, само че спарк, помпата същата ли е и става ли за ЖТД?
                          Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                          GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                            Хм, звучи като да мога да се справя сам, въпреки че не съм особено сръчен в техниката.....
                            Звучи просто, но е малко рисковано.

                            Трябва добър синхрон в действията за да не остане казанчето на сухо.

                            Поради това е най-добре манипулацията да се извършва от двама души. Единият се стреми да подържа казанчето пълно а другият вътри волана, като същевременно има готовност бързо да загаси мотора в случай, че казанчето се окаже празно.

                            Освен това при запален мотор и равновесно положение на волана течността ще циркулира (тази която налееш веднага ще излиза през връщащата тръба, без тази от рейката да се подменя, което не е целта.

                            Накратко - каквото и да правиш е много по-добре да не успееш да подмениш на 100% течността, отколкото правейки това помпата да засмуче въздух.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:46.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Аз вече се насочвам към смяна на помпата след вчерашните коментари на колегите. Въпросът е просто да ме изкара още 1500 км и веднага щом се завърна ще действам.
                              Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                              GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                              Comment

                              Working...
                              X