Здравейте, тъкмо оправих дилемата с окачването и маншоните на каретата и сега изглежда друг проблем се задава. Хидравличната помпа издава доста зловещи звуци - обикновено това започва да се случва след като колата загрее и предимно в градски условия (при каране с по-ниска скорост). Когато подам газ, дори и да празен ход, виенето се увеличава успоредно с оборотите на двигателя. Маслото не е сменяно откакто колата е при мен, а най-вероятно не е сменяно и от предния собственик. Имате ли наблюдение върху подобна ситуация къде най-често се оказва проблема - в самата помпа, или със смяната на маслото и почистването на цедката всичко се решава? По-конкретният ми въпрос към вас е струва ли си въобще да давам пари за ново хидравлично масло, плюс труда за смяната му, или направо да сменям самата помпа?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с хидравличната помпа?
Collapse
X
-
Ми защо не си смениш маслото и ако не се оправи, тогава ходи по майстори, да ти рециклират помпата.
Маслото се сменя лесно. Разкачаш "обратният" маркуч от казанчето и го ръгаш в една двулитрова бутилка, завряна под казанчето. Палиш колата и въртиш пълен ляв, пълен десен, сипвайки в казанчето ново масло, докато в бутилката потече чисто масло, без мехурчета. Закачаш обратно маркуча и си готов. Около литър мисля че ще ти стигне, но си вземи повече, че да промие хубаво.
Виж на табелката какво масло трябва, щото не го помня на изуст.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
-
Хм, звучи като да мога да се справя сам, въпреки че не съм особено сръчен в техниката. Пропуснал съм да спомена, че зимата при ниски температури нямам ядове с помпата, обаче стопли ли се времето започва да вие. Идеята ми с тази тема беше ако някой е изпадал в същата ситуация да сподели какво се е оказало при него, ама очевидно няма такива хора тук, съдейки по липсата на активност. От трима майстори вече чувам, че почти на 100 % сигурно е, че помпата е заминала и няма смисъл да давам пари за нови масла, които после ще хвърля щом опра до смяна на помпата.
Лошото е, че точно сега, в края на месеца, ми предстои да мина около 1500 км за има-няма 4 дни и се притеснявам да не сдаде багажа пътьом.Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
Comment
-
Първоначално публикувано от hartisimo Покажи съобщениеНово масло няма да премахне шума.
Помпата няма да блокира,
ако шума се усили, увеличаваш музиката и чакаш деня в който ще си купиш помпа 2-ра употреба и после може и без музика.Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
Comment
-
Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщениеЕй това, удебеленото и червеното, ако има кой да ми го гарантира - ще тръгна без притеснения и до луната.
Няма кой да ти гарантира такова нещо.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Нека уточня нещо - тая помпа си вие още от 2016 година. В топло време не е пропуснала нито един момент да си покаже магарията. Имам чувството обаче, че в последно време се е засилило, тъй като дори от място като подам газ и се чува шума. Маслото не е помръднало въобще и с милиметър за всичките тия години. Надявам се да издържи това разстояние, което ми предстои да измина идните дни и вероятно в близките няколко седмици ще гледам да я сменям в такъв случай, то се е видяло, че натам отиват нещата.Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
Comment
-
Ясно. А иначе има ли взаимозаменяемост между хидравличните помпи при бензина и дизела? Т.е. ако взема помпа от кола-донор 156, само че спарк, помпата същата ли е и става ли за ЖТД?Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
Comment
-
Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщениеХм, звучи като да мога да се справя сам, въпреки че не съм особено сръчен в техниката.....
Трябва добър синхрон в действията за да не остане казанчето на сухо.
Поради това е най-добре манипулацията да се извършва от двама души. Единият се стреми да подържа казанчето пълно а другият вътри волана, като същевременно има готовност бързо да загаси мотора в случай, че казанчето се окаже празно.
Освен това при запален мотор и равновесно положение на волана течността ще циркулира (тази която налееш веднага ще излиза през връщащата тръба, без тази от рейката да се подменя, което не е целта.
Накратко - каквото и да правиш е много по-добре да не успееш да подмениш на 100% течността, отколкото правейки това помпата да засмуче въздух.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:46.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment